MOKHTAR SENIK MUNGKIN DIFITNAH, KATA PAKAR

Nombor telefon bimbit, kereta Vellfire, Leena dan... Mokhtar Senik




SEORANG pakar penyiasat persendirian (private investigating specialist) yang telah lebih 20 tahun berkecimpung dalam bidang penyiasatan pelbagai skandal, berpendapat ahli jawatankuasa pusat Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Mokhtar Senik berkemungkinan besar telah difitnah secara terancang oleh pihak tertentu.

Penyiasat berkredibiliti yang hanya mahu dikenali sebagai Mr R berkata beliau enggan identiti penuhnya didedahkan atas sebab profesional. Ini kerana syarikat milik beliau tidak diupah atau terlibat dalam perkara yang didakwa sebagai skandal seks mengaitkan seorang tokoh ulamak Islam yang bermastautin di Kuantan, Pahang itu.

"Secara peribadi, saya tidak kenal siapa Mokhtar Senik," kata Mr R yang bercakap dalam Bahasa Inggeris, "...dan sebagai seorang profesional, saya tidak berhasrat untuk terseret ke kancah politik Malaysia yang amat mengelirukan."

("Personally, I don't know who is Mokhtar Senik... and as a professional, I have no intention to get involved in Malaysian very confusing political situation")

Ditanya mengapa beliau begitu yakin bahawa Mokhtar Senik telah difitnah, Mr R berkata berdasarkan maklumat yang tidak dapat dipastikan kesahihannya dari media sosial, jalan cerita apa yang didakwa berlaku seolah-olah mengikut skrip yang telah ditulis pengarangnya.

Berdasarkan rekod yang dirujuk, Mr R memberitahu Permadu Malaysia, Mokhtar Senik pernah dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) suatu ketika dahulu untuk membantu siasatan berkaitan dakwaan PAS atau proksinya pernah menerima wang sebanyak RM90 juta dari UMNO atau proksinya.

"Mengikut laporan media, salah satu perkara penting yang dijelaskan oleh Mokhtar Senik kepada SPRM ialah beliau hanya mempunyai sebuah kereta, iaitu Toyota Fortuna... bukan Vellfire, dan bukan Estima," kata Mr R.

Pakar penyiasat persendirian itu menambah, sekiranya pihak yang menuduh benar-benar ikhlas dan jujur, mereka harus tampil dan memperkenalkan diri masing-masing kepada orang awam.

"Watak-watak seperti Leena, 'suami orang', penulis Facebook, bahan-bahan yang cuba diketengahkan seperti telefon bimbit dan nombor talian, kereta Vellfire, nombor pendaftaran kereta, aksi drift dalam video... semua ini tidak cukup untuk membuktikan Mokhtar Senik bersalah.

"Sebaik-baiknya (Mokhtar) Senik membuat laporan polis untuk mencari kebenaran dan Ä·eadilan," katanya.

Pada 25 Jun 2020, Mokhtar menulis di Facebook menyataÄ·an nombor talian telefon miliknya telah digunakan oleh orang lain tanpa disedarinya.



oleh Fauzi Kadir   
untuk Permadu Malaysia
● 2020 Permadu Harmony Bersepadu
Semua Hak Cipta Terpelihara
hubungi kami +6011 1185 9874
atau permadu@gmail.com
gambar dan sokongan teknikal
Zafiyah Hussain


Kumpulan Permadu Media
Blog Permadu Malaysia

Facebook Permadu Harmony *Page Permadu Station **Audio Visual PermaduTV









Comments

  1. Data peribadi
    Negara Indonesia
    Nama: Susilowati efi
    Alamat: jl.kincir 2 no.20 rt 8 rw 6
    Telefon: +6282385590743
    WhatsApp: +6282385590743
    e_mail: susilowatinov79@gmail.com
    Sudah dua tahun saya memberi kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 800 juta dari Syarikat Pinjaman Rossa Stanley dan beberapa orang meragui saya kerana tahap kegembiraan saya dapat membuktikan kepada anda semua bahawa Ibu Rossa Stanley bukanlah pemberi pinjaman palsu. Dia harus memberi saya satu perkara lagi untuk tersenyum kerana setelah menyelesaikan ansuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu saya bahawa saya ingin pergi untuk pengembangan perniagaan lebih lanjut jadi saya menyerah 2.8 bilion setelah melalui proses undang-undang transaksi saya diluluskan oleh pihak berkuasa dan dalam masa tiga hari proses undang-undang untuk menyalurkan pinjaman saya ke akaun Central Bank Asia saya dapat dicapai dengan mudah. Saya tidak menghadapi cabaran dengan Bank Indonesia kerana Puan rossa dan rossastanleyloancompany@gmail.com Pasukan pengurusan telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk mendapatkan bantuan kewangan, hubungi Pemberi pinjaman rossastanleyloan hari ini
    e_mail: [rossastanleyloancompany@gmail.com]

    Semoga kedamaian, rahmat, dan rahmat Allah juga bersamamu.

    ReplyDelete
  2. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

POPULAR POSTS from Permadu Malaysia

Beer, khalwat and a hundred other non-halal things

Handsome anak lelaki tunggal Anwar Ibrahim dan Wan Azizah

Penjelasan Tengku Zafrul umpama Hail Amir tanya Uji Rashid

Singapura Tanam Padi

Kuasa didahulukan, reformasi dikemudiankan – realiti yang akan dilakukan semua perdana menteri

GEMPAR: MUFTI PERLIS TERLIBAT BUNUH AMRI CHE MAT?

Gaji CEO TNB khabarnya berjuta, tapi prestasi GLC itu macam tak sepadan

Kes-kes bunuh diri terjun jambatan di Kelantan membimbangkan

Jabatan Penjara Malaysia jawab "Abang Mat" mengenai layanan kepada Anwar sebagai banduan

Sekolah Kebangsaan – High Budget But Low Quality?