MUFTI PERLIS KINI PELAKON DRAMA


Menurut sumber, Mufti Perlis juga mungkin muncul dengan album single terbaru berduet dengan Ratu Rock Ella tidak lama lagi. Bagaimanapun, Permadu Malaysia tidak dapat mengesahkan berita ini.


MUFTI Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin buat pertama kalinya bakal beraksi di Istana Budaya menerusi pembabitannya dalam teater berjudul Korupsi Dewan Semandung, lapor Harian Metro yang disiarkan kelmarin.
Beliau yang lebih dikenali sebagai Dr Maza berkata, antara sebab utama dia bersetuju untuk terbabit dalam pementasan teater itu kerana tertarik dengan judul naskhah terbabit.

Dr MAZA pernah tolak tawaran berlakon sebelum ini kerana skrip tidak sesuai
"Saya tidak tahu sejauh mana peranan saya dalam teater ini, namun saya mesti menyumbang sesuatu dalam dunia (seni) ini tapi tak adalah sampai nak jadi pelakon. Tidak dinafikan, sebelum ini ada beberapa tawaran yang datang tapi saya tak rasa sesuai.
"Untuk teater ini saya tak tahu jalan ceritanya lagi, cuma saya tertarik dengan perkataan korupsi. Itu yang saya rasa boleh (lakukan), lagipun itulah topik yang selalu saya sampaikan. Cuma saya tak tahu korupsi mengenai apa kerana perkataan itu mempunyai interpretasi yang luas," katanya pada sidang media teater Korupsi Dewan Semandung yang diadakan di Istana Budaya, Kuala Lumpur, kelmarin. 
Teater yang bakal diarahkan Khir Rahman itu diterbitkan Ogy Ventures & Network Sdn Bhd milik pelakon terkenal, Ogy Ahmad Daud.
Menurut Dr Maza, beliau tidak mempunyai masalah untuk terbabit dalam pementasan teater itu memandangkan peranan yang perlu dibawa adalah sebagai dirinya sendiri.
"Saya diberitahu perlu jadi diri sendiri. Maksudnya peranan yang biasa saya lakukan iaitu memberi pandangan, seperti kerja hari-hari.

Pengalaman baru untuk terbabit dengan artis dengan turut menjadi artis
"Kalau saya tengok ada mesej yang bagus untuk saya sampaikan kepada khalayak itu satu pembabitan yang bagus. Ini satu pengalaman baru untuk terbabit dengan artis," katanya.
Antara pelakon yang bakal membintangi teater itu nanti ialah pelawak Vicha, Tauke, Abam Bocey, Mark Adam, Joey Daud, Azrul Chemat, Tapai dan Chiwan serta pelakon baharu, Hanna Halim.
Teater yang mengangkat genre komedi seram itu akan dipentaskan selama tiga hari bermula 28 Februari depan.



oleh Fauzi Abdul Kadir  
untuk Permadu Malaysia
● 2020 Permadu Harmony Bersepadu
Semua Hak Cipta Terpelihara
hubungi kami +6011 1185 9874
atau permadu@gmail.com
gambar dan sokongan teknikal
Zafiyah Hussain


Permadu Media
Blog Permadu Malaysia
Facebook Permadu Harmony
Page Permadu Station
Audio Visual PermaduTV

Comments

POPULAR POSTS from Permadu Malaysia

Beer, khalwat and a hundred other non-halal things

Handsome anak lelaki tunggal Anwar Ibrahim dan Wan Azizah

Singapura Tanam Padi

Kuasa didahulukan, reformasi dikemudiankan – realiti yang akan dilakukan semua perdana menteri

GEMPAR: MUFTI PERLIS TERLIBAT BUNUH AMRI CHE MAT?

Gaji CEO TNB khabarnya berjuta, tapi prestasi GLC itu macam tak sepadan

Jabatan Penjara Malaysia jawab "Abang Mat" mengenai layanan kepada Anwar sebagai banduan

Jika DAP dapat memberi kebaikan kepada orang Melayu, lebih baik dari pemimpin Melayu, apa masalahnya? Kalau...

Unexplained Najib's sentence reduction makes foreign investors extremely nervous, says Hong Kong-based think tank

Inilah akibat terlampau banyak formula sebelum jadi menteri