Guna air-air janggut, kaki, rambut dan gigi dalam masakan tidak benar, kata pemilik, pembimbing rangkaian restoran

Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin

Laporan polis dibuat terhadap Mufti Perlis dan dua individu lain kerana "memfitnah", berdepan kemungkinan tindakan mahkamah jika tidak minta maaf

Sebuah portal berita popular melaporkan syarikat GISB Holdings Sdn. Bhd. menuntut permohonan maaf dalam tempoh tujuh hari daripada tiga penama yang disenaraikan menerusi tuntutan notis yang diberikan pada 23 dan 26 Ogos lalu.

Menurut portal berkenaan, MalaysiaGazette, tiga individu itu ialah Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abdidin, Timbalan Mufti Wilayah Persekutuan, Dr Jamali Mohd Adnan dan Al Ustaz Daud Lin Abdullah. 

Timbalan Ketua Pengarah Pentadbiran GISB Holdings, Encik Mokhtar Tajuddin (gambar, atas) berkata, mereka didakwa telah melemparkan fitnah, tohmahan dan kebencian terhadap syarikat itu menerusi media sosial. 

“Dalam ucapan Maza (Mohd Asri) ada menyentuh beberapa isu antaranya berhubung gangsterisme yang dikaitkan dengan penularan klip video dalam media sosial adalah isu kekeluargaan dan melibatkan individu-individu tertentu atas kapasiti peribadi yang tidak ada kaitan dengan GISB Holdings. 

“Seterusnya, isu air janggut, air gigi, air rambut dan air kaki, yang didakwa digunapakai dalam masakan di rangkaian restoran milik atau di bawah bimbingan GISB Holdings adalah satu dakwaan yang tidak berasas,” katanya dalam sidang media, di Rawang, Selangor, semalam, Khamis 29 Ogos, 2024. 

Pada masa sama, Mokhtar memaklumkan pihaknya telah membuat satu laporan polis terhadap tiga pihak yang melontarkan fitnah terhadap syarikat terbabit. 

"Hari ini kami ada membuat laporan polis terhadap tiga pihak yang didakwa berbaur fitnah di platform media sosial iaitu Pusat Kajian Ajaran Sesat (PUKAS), Scam No One dan Caprice. 

“Mereka didakwa membuat pelbagai tohmahan terhadap syarikat kami yang sekaligus mengancam keselamatan, menimbulkan kebencian dan perbalahan terhadap kalangan kami. 

“Selain itu, tindakan dan kata-kata mereka juga boleh membuka ruang pintu fitnah di media sosial menerusi ruangan komen,” jelasnya. 

Menurut Mokhtar, sehingga kini pihaknya masih belum menerima sebarang maklum balas berhubung notis tuntutan maaf daripada ketiga-tiga individu terlibat.

Mengulas lanjut katanya, sekiranya tiada permohonan maaf atau maklum balas dalam tempoh yang diberikan, tindakan saman terhadap mereka akan dilakukan.

Pada 16 Ogos lalu, Mohd Asri dalam ceramahnya secara sindirannya telah memfitnah, bersangka buruk dan menimbulkan kebencian terhadap GISB Holdings sehingga ia tular rakaman di media sosial, kata Mokhtar.

Beliau mendakwa, menurut penelitian GISB Holdings, ceramah Mufti Perlis itu adalah hasil pembentangan kajian pihak tertentu, namun ia merupakan kajian berat sebelah oleh Ustaz Daud Lin.



End©Permadu

Oleh Fauzi Kadir
Ketua Pengarang

Penolong Pengarang
Nazura Othman


Suntingan terakhir dan dibawa kepada anda oleh
Fauzi Kadir KETUA PENGARANG

© 2024 Permadu Harmony Bersepadu
Semua Hak Cipta Terpelihara
E-mel: permadu@gmail.com

DILULUSKAN UNTUK SIARAN OLEH LEMBAGA SIDANG PENGARANG

Akaun bank rasmi dan diberi kuasa bagi pihak Permadu Malaysia
Fauzi Bin Abd... 7600650948 CIMB Bank

Mengunjungi Permadu Malaysia adalah sentiasa percuma dan kami adalah tidak berobjektifkan keuntungan. Kami berharap anda bergembira dan berpuas hati dengan setiap persembahan dari kami.

Jika anda bermurah hati untuk menyokong operasi dan kegiatan amal jariah berterusan kami kepada mereka yang kurang bernasib baik, kami mengalu-alukan sebarang sumbangan seikhlas hati dari mana-mana individu atau organisasi.

 Hubungi permadu@gmail.com untuk keterangan lanjut. Ianya bersifat sukarela tanpa sebarang komitmen.

Comments

POPULAR POSTS from Permadu Malaysia

Beer, khalwat and a hundred other non-halal things

Satu demi satu agamawan problematik muncul, terkini Dr Mashitah Ibrahim

Representing 22,000 lawyers, Malaysian Bar to challenge Pardons Board's reduced Najib's jail sentence and fine

Singapura Tanam Padi

Kuasa didahulukan, reformasi dikemudiankan – realiti yang akan dilakukan semua perdana menteri

Sultan Ibrahim tidak akan melayan sama sekali mereka yang melobi untuk mendapat gelaran Tan Sri, Datuk

Gaji CEO TNB khabarnya berjuta, tapi prestasi GLC itu macam tak sepadan

Handsome anak lelaki tunggal Anwar Ibrahim dan Wan Azizah

Imam, son and religious officer arrested — Alleged RM1.2m corruption involving marriage registration in Perlis

Jabatan Penjara Malaysia jawab "Abang Mat" mengenai layanan kepada Anwar sebagai banduan