MALAYSIA DILANDA POLITIK KELAS KAMBING

Pelompat parti harus ditembak mati


Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Ahmad Shah is pictured at Istana Negara, Kuala Lumpur January 31, 2019. — Bernama pic

Yang di-Pertuan Agong


SEMAKIN lama sudah merdeka, semakin mengarut. Yang menggunakan tema politik matang dan sejahtera juga tidak menampakkan kematangan dan kesejahteraan. Namun, matang dari segi tidak melompat wajar dikagumi.

Yang semakin jelas, Malaysia sedang dilanda suasana politik kelas kambing. Satu kelas yang paling berprestij di dalam dunia mereka sendiri.

Tak kiralah Barisan Nasional, Pakatan Harapan, Muafakat Nasional, Perikatan Nasional atau apa-apa sahaja. Semuanya tidak menampakkan keseriusan untuk memperbaiki masalah ekonomi negara, pengangguran, kesejahteraan rakyat, kestabilan politik dan pandemik Covid-19, tetapi lebih menjurus kepada bagaimana mereka boleh berkuasa dan bagaimana mereka boleh memperkayakan diri sendiri, keluarga dan kroni.

Yang sedang berkuasa pula mencari jalan bagaimana kuasa dapat terus dikekalkan. 

Mandat rakyat pula tidak dihormati sama sekali. 

Ad©Permadu   Advertisement • PROVEN GENUINE 
Investment that provides you steady income. Investment from as low as USD50 (RM230) to USD18,000 (RM77,850) only.
Estimated Dividend/Profit is 1.5% daily, 
45% monthly or 500% yearly. 
Weekly Dividend/Profit withdrawal if you wish to do so. Dividend/Profit is guaranteed as your investment is insured, subject to terms and conditions.
PERMADU does not collect or accept your cash investment. All transactions are directly between investors and the investment company headquartered in Seoul, South Korea.
OPEN TO ALL INTERESTED INVESTORS WORLDWIDE
For further information:
e-mail  permadu@gmail.com

WhatsApp Permadu +6011 1185 9874 Ad©Permadu

Ahli-ahli parlimen yang menang mengambil kesempatan urusan jual beli sokongan. Melompat parti hanya hina dari pandangan rakyat yang sudah pun mengundi. Terang-terang rakyat diperbodohkan, diperkudakan dan dikhianati semata-mata untuk membolehkan mereka menjadi ahli parlimen. Mereka ini tidak lebih dari Ahmad Nisfu dan rakan-rakan dalam filem P Ramlee berjodol Tiga Abdul. Diri sendiri menjadi bahan jualan. Yang membeli dan menjual sama taraf.

Dari satu sudut yang mungkin kejam tetapi harus dipertimbangkan, rasanya tak perlulah diperkenalkan akta anti-lompat parti yang sampai sekarang tidak menjadi kenyataan. Mungkin lebih berkesan kalau pelompat parti terus ditembak mati.

Kerana merekalah Malaysia kini dilanda suasana politik kelas kambing! Tak sangka selepas 63 tahun merdeka Malaysia semakin kusut. Kusut masai.

Satu lagi dari pandangan mereka yang kalah dalam PRU14. Contohnya, Mohd Khaled Nordin dan Nur Jazlan Mohamed yang sangat lantang sekarang. Kalau tidak, tidak mustahil mereka juga akan turut mengikut rentak katak-katak yang lain.

Demokrasi bagaikan sudah mati di Malaysia. Yang memberi mandat bukan lagi rakyat. Tetapi kalangan bilionaire yang kebanyakannya dari keturunan Cina, satu bangsa yang sering jadi sasaran para pemimpin Melayu yang kononnya memperjuangkan untung nasib orang Melayu.

Di belakang tabir, pemimpin-pemimpin hipokrit ini jugalah yang mendapat duit dari hartawan-hartawan yang bangsanya dimusuhi, termasuk dengan label orang kafir.

Cakap buy Muslims' first. Tapi mereka jugalah yang berurusniaga dengan non-Muslims yang boleh beri hutang.

Jadi, parti-parti politik, tak payahlah cakap parti politik mereka akan jadi King Maker. King Maker yang sebenar adalah taukeh-taukeh kafir yang di atas pentas politik drama bersiri, kafir musuh Islam.

Suka atau tidak, Muhyiddin Yassin adalah perdana menteri pilihan Yang di-Pertuan Agong, berdasarkan peruntukan perlembagaan.

Nampaknya beliau seorang yang rajin. Lebih banyak bekerja dari bercakap. Tapi kalau kuasa beliau sendiri goyang dikelilingi orang-orang yang tidak berpuas hati, bukan atas kepentingan rakyat, tetapi kepentingan peribadi masing-masing, macam mana Muhyiddin nak buat kerja?

Muhyiddin sudah berusaha untuk mengekalkan kuasa. Cuma dibimbangi tidak memadai meskipun dikritik teruk.

Antara tindakan Muhyiddin untuk kekal berkuasa tetapi amat tidak disenangi ialah melantik seberapa ramai menteri dan timbalan yang boleh, serta melantik seberapa ramai ahli parlimen menjadi pengerusi dan lembaga pengarah GLC.

Tindakan ini ditafsirkan ramai pemerhati sebagai usaha membeli sokongan. 

Muhyiddin juga pernah diberitakan cuba membeli seberapa ramai ahli parlimen untuk menyertai Bersatu, sebuah parti sangat kecil dan minoriti yang telah melahirkan dua perdana menteri untuk Malaysia!

Tapi, apa lagi Muhyiddin boleh buat di saat kedudukannya yang sangat rapuh.

Oleh yang demikian, kepada siapa Malaysia hendak harapkan untuk memimpin negara selain Muhyiddin Yassin?

Anwar Ibrahim yang mendakwa sudah ada lebih dari cukup sokongan di Parlimen? Anwar Ibrahim yang silih berganti dengan kes liwat? Anwar Ibrahim yang dikhabarkan akan membebaskan Mohd Najib Abdul Razak dan Dr Ahmad Zahid Hamidi sebagai balasan sokongan untuk dia jadi PM? Anwar Ibrahim yang ditaja oleh taukeh besar? Anwar Ibrahim yang selalu gagal dalam percubaan untuk menjadi PM melalui ayat keramat I have the numbers? Anwar Ibrahim yang menggunakan taktik wakil rakyat sedia ada kena letak jawatan untuk beri laluan kepadanya bertanding di Port Dickson? Taktik yang sama untuk Langkah Kajang sebelum itu untuk isterinya dilantik sebagai Menteri Besar Selangor, tapi tak kesampaian.

Abdul Hadi Awang pemimpin PAS yang sering mendapat ilham dari dalam mimpi? Abdul Hadi Awang yang dikhabarkan oleh pengikut ekstrim boleh berkomunikasi terus dengan Rasulullah SAW ketika tidur? Abdul Hadi Awang yang menarik balik saman terhadap Sarawak Report di saat-saat akhir berkaitan sumbangan RM90 juta dari UMNO kepada PAS? Abdul Hadi Awang dan rakan-rakan yang beria-ia nak laksanakan Hudud tapi sekarang senyap? Abdul Hadi Awang presiden PAS yang seorang pemimpinnya mengibaratkan kereta Mercedes Benz umpama unta Rasulullah yang bernama Al-Qaswa?

Mohamad Sabu yang pernah ditangkap berkhalwat? Mohamad Sabu yang dikhabarkan turut menerima ganjaran dari taukeh-taukeh tertentu (tiada bukti) untuk projek besar di Mindef? Mohamad Sabu yang tiba-tiba jadi pendiam semasa jadi Menteri Pertahanan?

Dr Mahathir Mohamad untuk menjadi perdana menteri tiga kali? Dr Mahathir Mohamad yang berjuang atas tiket Pejuang? Dr Mahathir Mohamad yang cakap orang Melayu pemalas dan suka meminta-minta? Dr Mahathir Mohamad yang yang berkata janji manifesto bukan kitab suci? Dr Mahathir Mohamad yang sangat ketara cuba melindungi Azmin Ali dalam kes video intim homoseksual di sebuah hotel di Sandakan? Dr Mahathir Mohamad yang beria-ia jumpa berbincang dengan Anwar Ibrahim sebelum PRU14? Dr Mahathir Mohamad yang bila dah jadi PM, cari jalan bagaimana supaya Anwar Ibrahim tidak menggantikannya? Dr Mahathir Mohamad yang diberi peluang menjadi PM kali kedua selama 22 bulan tetapi gagal menyakinkan kewibawaannya kepada rakyat?

Saya bukan penyokong mana-mana pemimpin di atas. Tetapi kalau saya berada di tempat Anwar Ibrahim pun saya akan merasa sangat bengang. Buta-buta kena main dengan Dr Mahathir. Cuma sekurang-kurangnya terima kasih jugalah kepada Dr Mahathir kerana membantu Anwar dibebaskan dari penjara melalui pengampunan diraja.

Azmin Ali? Jangan buang masa.

Tuan Ibrahim Tuan Man? Selesaikan masalah air di Kelantan terlebih dahulu.

Tengku Razaleigh Hamzah atau Khairy Jamaluddin? Jika bertanya kepada tuan punya badan, sudah tentu jawapannya mereka layak.

Dr Ahmad Zahid Hamidi? Mohd Najib Abdul Razak? Azeez Rahim? Tengku Adnan Tengku Mansor? Bung Mokhtar Radin? Fikirlah sendiri.

Masanya sudah dekat Yang di-Pertuan Agong akan terseret sekali lagi untuk menyelesaikan kemelut politik Malaysia.

Jangan sampai Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Almarhum Paduka Ayahanda Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'in Billah diperkambingkan sekali.


oleh Fauzi Kadir  
untuk Permadu Malaysia

● 2020 Permadu Harmony Bersepadu
Semua Hak Cipta Terpelihara
Hubungi Kami +6011 1185 9874
atau permadu@gmail.com

Penasihat dan Konsultan Editorial
Zafiyah Hussain


Kumpulan Permadu Media 
Blog Permadu Malaysia
Facebook Permadu Harmony
Page Permadu Station
Audio Visual PermaduTV
Muzik PermaduMusic 

WhatsApp Permadu 011 1185 9874 Ad©Permadu

 Ad©Permadu   Advertisement • PROVEN GENUINE 
Investment that provides you steady income. Investment from as low as USD50 (RM230) to USD18,000 (RM77,850) only.
Estimated Dividend/Profit is 1.5% daily, 
45% monthly or 500% yearly. 
Weekly Dividend/Profit withdrawal if you wish to do so. Dividend/Profit is guaranteed as your investment is insured, subject to terms and conditions.
PERMADU does not collect or accept your cash investment. All transactions are directly between investors and the investment company headquartered in Seoul, South Korea.
OPEN TO ALL INTERESTED INVESTORS WORLDWIDE
For further information:
e-mail  permadu@gmail.com

WhatsApp Permadu +6011 1185 9874 Ad©Permadu

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Pimpin sekarang boleh dikatakan lebih pentingkan diri sendiri dari menyelesaikan masalah rakyat.

    ReplyDelete
  3. Blumba untk pertahankan diri dari ksalahan yg dibuat...dymm agong yg sepatot tenang mjaga negara turut diheret utk sakit kepala krn ahli2 politik ni semua...simpati thadap dymm agong...hari ni pemimpin kita lbih kepada yg jelas salah dikata betul..yg jelas nampak betul dikata salah...kita yg sbgai rakyat mampu tengok je karenah mereka2 ni semua...terima semua keputusan ..nak bsuara kat mana..nak mgadu kat sapa pon tak tahu krn yg disangka bly mampu bantu kita tulah yg tggu masa nak lahap kita...yg disangka lahanat tulah yg bly mampu kita tapi...dia x de ape2 kuasa ....so...bserah kepadanya..krn dialah penentu segalanya dia atas muka bumi ini....

    ReplyDelete
  4. Blumba untk pertahankan diri dari ksalahan yg dibuat...dymm agong yg sepatot tenang mjaga negara turut diheret utk sakit kepala krn ahli2 politik ni semua...simpati thadap dymm agong...hari ni pemimpin kita lbih kepada yg jelas salah dikata betul..yg jelas nampak betul dikata salah...kita yg sbgai rakyat mampu tengok je karenah mereka2 ni semua...terima semua keputusan ..nak bsuara kat mana..nak mgadu kat sapa pon tak tahu krn yg disangka bly mampu bantu kita tulah yg tggu masa nak lahap kita...yg disangka lahanat tulah yg bly mampu kita tapi...dia x de ape2 kuasa ....so...bserah kepadanya..krn dialah penentu segalanya dia atas muka bumi ini....

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Wr Wb

    Apakah Anda memiliki masalah keuangan dan Anda sedang mencari bantuan Pinjaman asli, Kami di sini untuk membantu Anda dengan Pinjaman untuk meringankan bisnis Anda dan menyelesaikan semua hutang Anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang Anda untuk finansial kebebasan.Kami menawarkan yang berikut ini.

    √ Pinjaman Bisnis Besar

    √ Pinjaman Bisnis Kecil

    √ Pinjaman Rumah Baru

    √ Pinjaman mobil

    √ Pinjaman Pertanian Besar atau kecil

    √ Pinjaman untuk proyek jangka panjang atau pendek

    √ Mulai Pinjaman bisnis

    √ Koperasi Pinjaman

    √ Pinjaman untuk Proyek yang ada

    Mengapa Anda harus memilih kami.

    Kami memberikan pinjaman dengan suku bunga yang sangat rendah

    Tidak masalah dari negara mana Anda berasal, kami akan meminjamkan Anda.

    Proses kami sangat mudah dan sederhana. sangat orang bisa memahaminya.

    Kami adalah perusahaan yang sangat jujur dan dapat diandalkan.

    Kami tidak memberikan informasi pribadi Anda kepada siapa pun,

    informasi Anda aman bersama kami.

    Tujuan utama kami adalah meminjamkan sebanyak mungkin yang Anda inginkan dan siap untuk mendapatkan pinjaman, Anda harus mengatakan pada diri sendiri cukup, Anda tidak dapat terus membiarkan kurangnya uang membatasi pertumbuhan bisnis Anda. hubungi kami dengan informasi kontak kami di bawah ini dan biarkan kami bergandengan tangan dengan memberikan Anda pinjaman yang akan membantu mengembangkan bisnis Anda. Anda tidak perlu khawatir, kami sangat dapat dipercaya dan Bersedia meminjamkan Anda.

    Hubungi kami dengan:
    Perusahaan:  Femi Otedola Loan Firm  
    Email: femiotedolaloanfirm@gmail.com
    WA: 1(386)628 3904 (Chat only) 

    atau kunjungi Situs web kami dan gunakan Kontak Kami dan kami akan membalasnya kepada Anda.

    Situs web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

    Hubungi kami hari ini dan mari bantu mengembangkan bisnis Anda.

    ReplyDelete
  7. Kontak saya.
    Nama: Hadi Queen Rosanah 
    Email: rosanahhadi@gmail.com
    Negara: Indonesia
     WA: +6288263264080


    Nama saya HADI QUEEN ROSANAH, 60 tahun, seorang Ibu dan seorang wanita bisnis selama 20 tahun sekarang, Saya baru-baru ini mengalami kemunduran besar dalam bisnis saya dan membutuhkan dukungan keuangan, saya mendekati 4 bank di Indonesia untuk mendapatkan pinjaman, persyaratan bank untuk pinjaman besar sangat tidak mungkin terpenuhi, jadi saya pergi online untuk mencari pinjaman dan dalam prosesnya saya ditipu 100 juta oleh pendarat palsu sampai saya menemukan  FEMI OTEDOLA LOAN FIRM, pertama saya takut melamar karena saya sebelumnya pengalaman, tapi akhirnya saya mengajukan pinjaman 900 juta dan setelah menyelesaikan semua prosedur dan mengirimkan detail rekening saya pinjaman saya ditransfer dalam waktu 2 jam saya sangat senang atas kebaikan dari FEMI OTEDOLA LOAN FIRM ini dan atas kejujuran mereka. jika Anda memiliki pertanyaan atau ingin tahu lebih banyak tentang perusahaan, hubungi saya.

    Hubungi FEMI OTEDOLA LOAN FIRM dengan
    WA: +1 (386) 628 3904
    Email: femiotedolaloanfirm@gmail.com 
    Perusahaan: Femi Otedola Loan Firm 

    ReplyDelete
  8. Kontak saya.
    Nama: Hadi Queen Rosanah 
    Email: rosanahhadi@gmail.com
    Negara: Indonesia
     WA: +6288263264080


    Nama saya HADI QUEEN ROSANAH, 60 tahun, seorang Ibu dan seorang wanita bisnis selama 20 tahun sekarang, Saya baru-baru ini mengalami kemunduran besar dalam bisnis saya dan membutuhkan dukungan keuangan, saya mendekati 4 bank di Indonesia untuk mendapatkan pinjaman, persyaratan bank untuk pinjaman besar sangat tidak mungkin terpenuhi, jadi saya pergi online untuk mencari pinjaman dan dalam prosesnya saya ditipu 100 juta oleh pendarat palsu sampai saya menemukan  FEMI OTEDOLA LOAN FIRM, pertama saya takut melamar karena saya sebelumnya pengalaman, tapi akhirnya saya mengajukan pinjaman 900 juta dan setelah menyelesaikan semua prosedur dan mengirimkan detail rekening saya pinjaman saya ditransfer dalam waktu 2 jam saya sangat senang atas kebaikan dari FEMI OTEDOLA LOAN FIRM ini dan atas kejujuran mereka. jika Anda memiliki pertanyaan atau ingin tahu lebih banyak tentang perusahaan, hubungi saya.

    Hubungi FEMI OTEDOLA LOAN FIRM dengan
    WA: +1 (386) 628 3904
    Email: femiotedolaloanfirm@gmail.com 
    Perusahaan: Femi Otedola Loan Firm 

    ReplyDelete
  9. Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

    Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

    Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

    ReplyDelete
  10. Nama saya Bu Yanti Ari. Saya adalah pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa waktu, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang andal yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan pekerjaan untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan pinjaman sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

    Jadi, suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar dari "Dian Pelangi", perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi, perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta karena pemberi pinjaman buruk kepadanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya meneleponnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara dengan saya dan berkata saya harus menghubungi detail perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya agar orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Maka saya menghubungi Ibu Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
    Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diperlukan dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk stres.
    jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Nama: Yanti Ari
    Nomor telepon saya: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    Kota: Medan
    Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

    Saya berdoa semoga Allah mengabulkan orang-orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan saat saya diselamatkan. Saya selalu siap membantu siapa saja yang membutuhkan jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak ingin orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

    ReplyDelete
  11. Halo semuanya

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda semua yang sebenarnya, semua orang yang Anda lihat posting mereka di blog dan situs web ini adalah pencuri (PENCURI), saya telah menjadi korban cerita mereka dan mereka telah menghancurkan hidupku.
    Saya di sini bukan untuk bercerita tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak uang karena mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu Anda PERUSAHAAN PINJAMAN yang benar dan satu-satunya yang dikirim ALLAH untuk mengubah hidup saya, mereka SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL, mereka adalah satu-satunya perusahaan pinjaman asli yang diakui dan didanai oleh BANK DUNIA.

    Mereka adalah satu-satunya perusahaan pinjaman asli, mereka memiliki syarat dan ketentuan pinjaman yang cukup besar, untuk memahkotai semua pinjaman mereka terjangkau dan cepat dicairkan tidak seperti perusahaan palsu lain yang Anda lihat di sini secara online yang akan mengambil uang Anda tanpa mencairkan pinjaman Anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang memiliki nomor indonesia dan whatsapp, mereka semua scammer, bagaimana bisa perusahaan perseorangan memberikan pinjaman ?, itu pertanyaan pertamamu orang-orangku.

    Rekan-rekan saya di Asia, saya mohon Anda untuk mendengarkan saya karena saya bersumpah kepada Anda dalam nama Allah, bahwa saya mengatakan kepada Anda semua yang sebenarnya, PINJAMAN HIBAH SEMUA GLOBAL, perusahaan adalah satu-satunya perusahaan yang dapat diandalkan dan mereka akan memastikan Anda menerima pinjaman Anda setelah Anda menyelesaikan proses pinjaman sesuai kebutuhan.
    Mengapa Anda tidak berada di antara kabar baik ini dengan menghubungi mereka segera jika Anda SANGAT TERTARIK untuk meninggalkan perjuangan finansial Anda dan untuk meningkatkan taraf hidup Anda, berikut adalah EMAIL mereka allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di email saya fradesyriritia12@gmail.com untuk informasi lebih lanjut, saya akan senang mendengar Anda berbagi cerita kebahagiaan Anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL karena telah memberikan saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com. Whatsapp Perusahaan: +1 (301) 971-4445 Email Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat:allglobalgrantloan@gmail.com
    Whatsapp Syarikat: +1 (301) 971-4445
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

POPULAR POSTS from Permadu Malaysia

Beer, khalwat and a hundred other non-halal things

Handsome anak lelaki tunggal Anwar Ibrahim dan Wan Azizah

Singapura Tanam Padi

Kuasa didahulukan, reformasi dikemudiankan – realiti yang akan dilakukan semua perdana menteri

GEMPAR: MUFTI PERLIS TERLIBAT BUNUH AMRI CHE MAT?

Gaji CEO TNB khabarnya berjuta, tapi prestasi GLC itu macam tak sepadan

Jabatan Penjara Malaysia jawab "Abang Mat" mengenai layanan kepada Anwar sebagai banduan

Jika DAP dapat memberi kebaikan kepada orang Melayu, lebih baik dari pemimpin Melayu, apa masalahnya? Kalau...

Sekolah Kebangsaan – High Budget But Low Quality?

Unexplained Najib's sentence reduction makes foreign investors extremely nervous, says Hong Kong-based think tank